/>

FamilyCards

“Het belangrijkste en fijnste aan de samenwerking met Lucrasoft zijn de directe lijnen, de klantgerichtheid en het denken in oplossingen. Dat heeft alles te maken met de mensen die het uitvoeren.” 

In deze case vertelt FamilyCards over de langdurige relatie met Lucrasoft ICT Beheer en de uitgevoerde werkzaamheden.

Gepubliceerd op 29 november 2017

Het bedrijf

FamilyCards is al ruim 10 jaar klant bij Lucrasoft en we hebben verschillende oplossingen voor ze mogen uitvoeren. Ze maken en ontwerpen familiedrukwerk zoals geboorte- en trouwkaartjes. Hun grootste tak is rouwdrukwerk waaronder rouwbrieven en dankbetuigingen. FamilyCards onderscheidt zich in het soort papier, printen on demand en het strikje of lintje op het drukwerk. Naast boeken met collecties, die nog steeds belangrijk zijn, gaat ook in hun branche steeds meer online. Daarom heeft het bedrijf ook een webshop.

 

Nieuwe hardware

"Eerder namen we vooral orders aan als groothandel, nu hebben we de organisatie anders ingericht. Daarbij kwam ook nieuwe hardware kijken. De server die we hadden, was van 2006 en moest sowieso vervangen worden. Als die stopt met werken, lig je stil en kun je niet leveren. Vorig jaar, in 2016, hadden we een eerste gesprek om de opties te verkennen. Gaan we in de cloud of zetten we toch gewoon hier een server neer?”

 

Onderling vertrouwen

"We zijn al ruim 10 jaar klant bij Lucrasoft ICT Beheer. In eerste instantie voor de hardware en softwareondersteuning, daarnaast ook voor onze website. Het vertrouwen onderling was dus al aanwezig en de offerte sprak ons gelijk aan als ook de uitleg erbij over de virtuele servers."

Projectuitvoering

"Ook moesten alle XP-pc’s eruit, dus we hebben 25 pc’s gefaseerd vervangen. Toen kwam het grotere werk. De jongens van Lucrasoft ICT Beheer hebben netjes alles op papier gezet. Hoe we het traject aangaan en tegen welke problemen we aan kunnen lopen. Het belangrijkste is dat de installateur hier een hele week heeft rondgelopen om alles in te richten. Als er wat was, konden we direct overleggen.”

Er gaat een wereld open

"Ook inloggen vanuit huis gaat nu een stuk sneller. Dat kon voorheen ook al wel, maar met de verouderde server hadden we lage snelheden. Nu gaat er een wereld open. We hebben weinig thuiswerkers, maar voor de fotobewerking voor rouwbrieven hebben we weekenddiensten. De ontwerpers krijgen een Macbook en een telefoon mee en kunnen dan vanuit huis direct aan de slag. Ook voor de directie is het handig om vanuit huis in te loggen en overal bij te kunnen. Het is heerlijk om te merken hoe soepel dat nu gaat."

 

Samenwerking

"Het belangrijkste en fijnste aan de samenwerking met Lucrasoft zijn de directe lijnen, de klantgerichtheid en het denken in oplossingen. Dat heeft alles te maken met de mensen die het uitvoeren. Zij weten wat de klant wil en kunnen dat vertalen. We hebben heel veel slagen gemaakt en ik ben heel blij dat het zo succesvol verlopen is."

Wil jij net als FamilyCards locatie onafhankelijk werken? 

Laat ons een gratis Quickscan uitvoeren. Zo kom je te weten waar de verbeterpunten en eventuele bedreigingen zitten.