/>

Autobedrijf de Heer

"Doordat onze computers waren verouderd en de beveiliging niet op orde was, werden we voor de samenwerking regelmatig getroffen door cyberaanvallen.”

In deze case vertelt Jeanette de Heer, mede-eigenaar Autobedrijf de Heer, onder andere over het besparen op telefonie en de gevolgen van de cyberaanvallen als gevolg. 

Gepubliceerd op 17 mei 2018

Het bedrijf

Autobedrijf De Heer is een echt familiebedrijf dat alle bergings- en demontage-werkzaamheden in de regio Drechtsteden op zich neemt. Dagelijks houden zij zich bezig met het takelen, bergen, demonteren, repareren en de onderdelenverkoop van auto’s. 

 

Vastlopende programma's

Vooral voor de bergingswerkzaamheden vormt ICT een cruciaal onderdeel. Alle meldingen komen digitaal binnen en moeten vervolgens doorgezet worden naar de chauffeurs van de bergingsauto’s. Verandering en vernieuwing op ICT-gebied was noodzakelijk. Het bedrijf had al langere tijd problemen met de computers. Doordat de ICT-omgeving was verouderd, duurde opstarten enorm lang en bleven programma’s vastlopen. 

 

Cyberaanvallen

Daar kwam bij dat de beveiliging niet op orde was waardoor zij meerdere keren slachtoffer geworden zijn van cyberaanvallen. De gevolgen hiervan waren groot, zoals kritische bedrijfsbestanden die verwijderd waren door de aanvallen. Jeanette de Heer, mede-eigenaar Autobedrijf de Heer, vertelt: "Doordat onze computers waren verouderd en de beveiliging niet op orde was, werden we regelmatig getroffen door cyberaanvallen. Gelukkig kon Lucrasoft uiteindelijk nog een groot gedeelte van de verloren bestanden terughalen."

De samenwerking voelt vertrouwd

“We kijken terug op een prettige samenwerking met Lucrasoft ICT Beheer die we ook in de toekomst hopen voort te zetten. Ze geven ons een vertrouwd gevoel. De overgangsperiode was intensief, maar we hadden er alle vertrouwen in dat het goed ging komen en eigenlijk is alles is heel soepel verlopen. Elke vraag werd gelijk beantwoord en er werd echt met ons meegedacht. Problemen die zich voordeden, werden heel goed opgelost. Alles werkt nu gewoon!”

- Ronald Paape, Manager ICT en Facturatie bij Weduwe J. De Bruyn en Zonen

Hoge telefoonrekeningen

Naast de trage computers en de cyberaanvallen kampte het autobedrijf met telefoonrekeningen, van zowel vaste als mobiele telefonie, die torenhoog waren. Met alles bij elkaar en de problemen de Autobedrijf de Heer ervaarde, was het hoog tijd voor verandering en vernieuwing op ICT gebied. Ze vroegen Lucrasoft ICT Beheer hierin mee te kijken en denken. 

 

Complete vernieuwing

De Heer beschikt nu over een nieuwe server en nieuwe computers, zodat zelfs de nieuwste programma’s soepel kunnen draaien. Microsoft 365 zorgt ervoor dat alle mails goed ontvangen worden en er vanaf elke plek veilig ingelogd kan worden.

Daarnaast hebben we ze geholpen met een geschikt abonnement voor zowel VoIP telefonie als mobiele telefonie. "Het actief meedenken en het advies om over te stappen naar VoIP telefonie (een vast-mobielcombinatie) heeft enorm veel telefoniekosten voor ons bespaard”, vertelt Jeanette de Heer.

De complete vernieuwing zorgde niet alleen ervoor dat de bedrijfsprocessen sneller, soepeler en efficiënter verlopen. Er is meer rust en een betere sfeer op de werkvloer, maar maakt ook dat De Heer nog sneller hun service aan nog meer mensen kan verlenen. 

Wil jij net als Autobedrijf de Heer vernieuwing, goede beveiliging en een besparing op onnodige ICT-kosten?

Laat ons een gratis Quickscan uitvoeren. Zo kom je te weten waar de verbeterpunten en eventuele bedreigingen zitten.