/>

Maak kennis met Michael van Rijswijk, Coördinator Servicedesk

Van elektrotechniek naar ICT

Ik zat op het VMBO Elektrotechniek en liep stage bij een bedrijf. Daar ontdekte ik dat elektrotechniek niet het vak was waarin ik wilde doorleren. Toen begon mijn zoektocht naar een geschikt vak. Veel vrienden die ik sprak deden een ICT-opleiding en daarbij dacht ik ‘dat lijkt me nou ook interessant!’.

Opleiding
Vervolgens heb ik mij ingeschreven bij het Da Vinci College in Dordrecht waarbij ik de systeembeheer kant van de opleiding heb afgerond. Tijdens mijn stageperiode werkte ik voor een bedrijf waar ik mocht blijven om de helpdesk vorm te geven.

 

Processen en planning

In 2012 kwam ik bij Lucrasoft ICT Beheer terecht waar ik begon als System Engineer. Al vrij snel kwam ik erachter dat ik het leuk vind om procedures op te zetten en collega’s te helpen met het inplannen en uitvoeren van hun werkzaamheden. Dit zorgde er mede voor dat ik in 2015 doorgroeide naar Coördinator Servicedesk en dat doe ik nog steeds met alle plezier!

 

First time right

Het leukste aan mijn functie is het samenwerken met collega’s om de kwaliteit van onze diensten zo hoog mogelijk te houden, het aansturen van collega’s om het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren en te streven naar ‘first time right’. Doordat er verschillende situaties ontstaan, is mijn werk nooit saai en elke dag anders. Daarbij schuw ik niet om ook nog lekker technisch bezig te zijn en ook daar m’n steentje bij te dragen.

 

Gezin

Met een vijfdaagse werkweek zie je je gezin toch minder. Buiten werk probeer ik daarom altijd om zoveel mogelijk leuke dingen met ze te doen. Daarnaast doe ik al bijna vijftien jaar aan zaalvoetbal. Om echt mijn gedachten op nul te zetten speel ik graag Call of Duty met vrienden en collega’s.