/>

IMBV

“Vragen die we hadden op het gebied van opslag, security en privacy werden door ons contactpersoon bij Lucrasoft ICT Beheer zorgvuldig behandeld.” 

IMBV ondersteunt rederijen met allerlei technische diensten wanneer hun aan schepen een haven aandoen. Ze wilden af van de hoge kosten voor opslag en onderhoud. In deze case vertelt Lisa Chiu, Commercieel Manager bij IMBV, over de overstap naar de cloud.

Gepubliceerd op 20 mei 2019

Langdurige samenwerking

De samenwerking tussen IMBV en Lucrasoft gaat al even terug en het meest recente project dat we samen deden is de overstap naar het werken in de cloud. In het verleden zijn er al gesprekken geweest om de overstap naar de cloud te maken.

 

Overstap naar de cloud

Begin 2019 werd de overstap gerealiseerd en werd de traditionele server vervangen. Volledig geïntegreerd met het boekhoudsysteem en applicaties zoals Microsoft Office 365 en Teams voor de samenwerking tussen collega’s. Door te werken in de cloud heeft IMBV geen omkijken meer naar het updaten van software of het investeren in extra opslagcapaciteit. De kostenbesparing komt terug in de support, onderhoud en back-up in vergelijking met lokaal werken en een traditionele server op locatie.

 

Hype of toekomst?

Lisa Chiu, Commercieel Manager bij IMBV, vertelt: “In ons bedrijf staat groei en toekomstbestendig ondernemen centraal. In de loop der jaren werd (voor 2019, red.) cloud een bekend begrip en een nieuwe vorm van werken en samenwerken. Om er zeker van te zijn dat de hype niet van korte duur was, hebben we deze beweging eerst aangekeken en research gedaan."

Lokale server

"We werkten destijds op de locatie in Capelle a/d IJssel met een team van 11 mensen met een lokale server. Samen met Lucrasoft ICT Beheer kwamen we tot de conclusie dat de kosten die we maakten in de huidige situatie niet rendabel waren."

Lisa Chiu, Commercieel Manager bij IMBV

De overstap

"Het was bij ons was het niet de vraag óf we in de cloud gingen werken, maar wanneer. De vragen die we hadden op het gebied van opslag, security en privacy werden door ons contactpersoon bij Lucrasoft ICT Beheer zorgvuldig behandeld. Voor ons was begin dat jaar, in 2019, het moment aangebroken om de overstap te maken. "

 

Projectuitvoering

IMBV wilde graag het werkproces verbeteren en versnellen. Het digitaliseren van de bedrijfsprocessen is een enorm voordeel van werken in de cloud. Lucrasoft ICT Beheer heeft de server vervangen en de migratie naar de cloud volledig verzorgd en begeleid.

De implementatie met Microsoft Office 365 en de koppeling met het boekhoudsysteem waren de volgende stap. Het team van IMBV werkt nu veilig samen in de cloud. Zonder hoge kosten voor opslag en back-ups, maar met de kennis van 99.9% uptime en data die altijd en overal beschikbaar is.

Wil jij net als IMBV overstappen naar de cloud? 

Laat ons een gratis Quickscan uitvoeren. Zo kom je te weten waar de verbeterpunten en eventuele bedreigingen zitten.