Nick van der Graaf, Junior System engineer

Wat Motorcross gemeen heeft met IT?

Mijn naam is Nick van der Graaf en ik ben 20 jaar jong. In het weekend ben ik op zaterdag vaak te vinden op de crossbaan waar ik mijn sport motorcross beoefen en bij warm weer vaar ik graag de Waal over. Net als in mijn werk kan je tegenwoordig je motor op een computer aansluiten om de instellingen en het gedrag van de motor te bepalen/aan te passen

Sinds een half jaar werk ik met veel plezier bij Lucrasoft. Je krijgt mij bijvoorbeeld aan de telefoon wanneer je onze eerstelijns helpdesk belt. Tijdens mijn opleiding als ICT Beheerder op het Da Vinci College mocht ik al twee keer bij Lucrasoft stage lopen, en daarna kon ik meteen blijven.

 

"Juist door klanten beter te kennen kan ik ze gerichter te woord staan en nog beter helpen"

 

Wat doe je op een eerstelijns helpdesk?

Wanneer je werkzaam bent op de eerste lijn neem je voornamelijk de telefoon op en los je verschillende problemen op. Elk telefoontje en e-mailtje komt als eerste bij onze afdeling binnen. Meestal lukt het de beller niet meer om in te loggen. De reden hiervan is meestal dat het wachtwoord is verlopen of omdat de gebruiker de juiste inloggegevens niet meer weet. Het kan ook zomaar zijn dat je een telefoontje krijgt dat de gehele internet verbinding is weggevallen. Als de melding complexer is, de oplossing langer gaat duren of verder dient te worden uitgezocht, dan escaleren we naar lijn twee. Deze meer ervaren collega‚Äôs besteden dan de nodige aandacht om het probleem op te lossen. 

Wat vind jij fijn aan jouw werk?

Ik werk graag bij Lucrasoft door de collegialiteit en de fijne werksfeer waar vaak tijd is voor een grapje. Ook is het leuk om na een half jaar te ervaren dat klanten je beginnen te kennen en je er een band mee krijgt. Juist door klanten beter te kennen kan ik ze gerichter te woord staan en nog beter helpen.

Wat gebeurt er als jouw werk niet zou bestaan?

Dan neemt de druk op de tweedelijns toe, omdat daar geen tijd is om telefoons en e-mails direct te beantwoorden waardoor klanten langer moeten wachten om geholpen te kunnen worden.

Dus de volgende keer als je ons belt, dan helpt Nick je graag verder!

Heb je een vraag voor Nick?

stel hieronder je vraag!

Opzoek naar advies?