Michael van Rijswijk, Coördinator ServiceDesk

Van elektrotechniek naar ICT

Op het VMBO Elektrotechniek deed ik stage bij een bedrijf. Hier ontdekte ik dat dit niet het vak is waarin ik wilde doorleren. Tijdens mijn zoektocht naar een geschikt vak sprak ik veel vrienden die een ICT opleiding deden waarbij ik dacht; "dat lijkt me nou ook interessant!" Vervolgens heb ik mij ingeschreven bij het Davinci Collega in Dordrecht waarbij ik de systeembeheer kant van de opleiding heb afgerond. Tijdens mijn stageperiode werkte ik voor een bedrijf waar ik mocht blijven om de helpdesk vorm te geven.

Dagelijks met mijn collega's de kwaliteit van onze diensten zo hoog mogelijk houden, daar ga ik voor

Sinds 2012 werk ik bij Lucrasoft ICT Beheer waar ik begon als System Engineer. Al vrij snel kwam ik erachter dat ik het leuk vind om procedures op te zetten en collega’s te helpen met het inplannen en uitvoeren van hun werkzaamheden. Dit zorgde er mede voor dat ik in 2015 doorgroeide naar Coördinator ServiceDesk en dat doe ik nog met alle plezier!

Dit maakt mijn functie zo leuk

Wat ik leuk vind aan mijn functie is voornamelijk het samenwerken met collega’s om de kwaliteit van onze diensten zo hoog mogelijk te houden, het aansturen van collega’s om het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren en te streven naar “first time right”. Doordat er verschillende situaties ontstaan is mijn werk nooit saai en elke dag anders. Daarbij schuw ik niet om ook nog lekker technisch bezig te zijn en ook daar m’n steentje bij te dragen.

 En wat als ik niet aan het werk ben?

Dan probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen met mijn gezin, want met 5 dagen werken, zie je ze toch niet heel veel.
Verder zaalvoetbal ik al bijna 15 jaar en dat doe ik nog met veel plezier, helaas door Corona kan dat nu even niet. Om echt mijn gedachten op nul te zetten speel ik graag Call of Duty met vrienden en collega’s.

Heb je een vraag voor Michael?

stel hieronder je vraag!

Opzoek naar advies?