Gerald Geerdsen, Project Engineer en Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert

De “Road to Project Engineer” een reis van vertrouwen, logica, doorzettingsvermogen en vrijheid.

Het grootste deel van mijn werk bestaat uit diverse projecten. Dit varieert van server- en/of netwerk vernieuwingen tot e-mail server migraties.

Nu hoor ik je denken, "maar Gerald, wat als er nou geen projecten zijn om uit te voeren, wat doe je dan?"  Dat is een goede vraag! Dan ondersteun ik andere collega's met complexe problemen en het bedenken van nieuwe en betere oplossingen voor onze klanten.

Het geeft me veel plezier de ICT omgeving van onze klanten niet alleen veilig te maken of houden maar ook om uit te vogelen hoe technologie optimaal gebruikt kan worden, en daar komt meer bij kijken dan alleen dat doen wat de klant vraagt. Vooral proactief zijn en inschatten welke nieuwe tools het beste passen bij dat ene bedrijf.

Hoe het allemaal begon 

Van jongs af aan hield ik al computers en alles wat met internet te maken had. Steeds weer zocht ik de nodige uitdaging op door allerlei problemen op te lossen. Toen ik op de technische school zat, wist ik al dat ik dit werk niet de rest van mijn leven wilde blijven doen.

Zo’n 12 jaar geleden kwam ik binnen bij Lucrasoft en werd ik op de Technische Dienst geplaatst. Het voelde vertrouwd en de chemie binnen het bedrijf was goed. Mijn locomotief kwam pas echt op gang toen Lucas mij in 2012 vroeg de Service desk te komen versterken. Vanaf toen begon het leven als support engineer voor mij meer vorm te krijgen. Als snel raakte ik gewend aan het dagelijks telefonisch contact met onze klanten, en ik leerde veel bij.

Stoom trein begon nu echt vaart te maken.

Na een tijdje werd ik, soms uit nood geboren, óók op projecten gezet. Hierop kon ik geen nee zeggen en ik pakte deze projecten met beide handen aan.  Opeens besef je dat je een andere wereld betreedt. Je bent niet meer die persoon die mensen telefonisch te woord staat of even snel eindgebruikers helpt met de meeste dagelijkse ICT vraagstukken. Nee, opeens heb je de volledige verantwoordelijkheid en regie over één specifieke klant omgeving. JIJ ben de persoon die er voor moet zorgen dat de omgeving van de klant naadloos wordt verplaatst van server A naar server B.

"JIJ ben de persoon die tijdens het project het technische aanspreekpunt is en die de vragen van de klant beantwoordt."

De laatste tijd merk ik dat ik naast mijn rol als Project Medewerker ook steeds meer de rol van docent invul door mijn jongere collega’s te begeleiden en ons team naar een hoger niveau te tillen. Ondertussen voelt het alsof ik een onderdeel van Lucrasoft ICT Beheer ben geworden en ik ben trots op de sfeer binnen het team.

Heb je een vraag voor Gerald?

stel hieronder je vraag!

Advies nodig?
+31 (0)78 6811505 ictbeheer@lucrasoft.nl